معرفی پنج آلت کوین Altcoin
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

معرفی پنج آلت کوین Altcoin

آلت کوین و انواع کوین چیست؟

اگر در بازار ارز های دیجیتال فعالیت داشته باشید حتما با مفاهیمی مثل آلت کوین یا شت کوین و غیره رو به رو شده اید. با این وجود ممکن است تعریف دقیقی از معنای این مفاهیم نداشته باشید. مانند سایر بازار های مالی فعالیت در بازار کریپتو نیز نیاز به کسب دانش دارد. در واقع بدون دانستن مفاهیم اساسی در این بازار خیلی زود دچار مشکلات زیادی خواهید شد. به همین دلیل بهتر است حتما قبل از معامله دانش این کار را به دست آورید. در مقاله حاضر قصد داریم تا شما را بیشتر با معنا و مفهوم آلت کوین و شت کوین آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

به صورت کلی بازار ارز های دیجیتال شامل کوین ها یا ارز های مختلفی می شود. مشهور ترین کوین موجود در بازار، بیت کوین است. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، آلت کوین به ارز های دیگری که برای جایگزین شدن و یا رفع مشکلات بیت کوین ساخته شده اند گفته می شود. به عبارت دیگر هر ارز دیجیتالی غیر از بیت کوین نوعی آلت کوین است. واژه آلت کوین (Altcoin) از دو کلمه alternative و coin تشکیل شده است. این دو کلمه به معنای سکه جایگزین هستند.

 

مزایای آلت کوین ها نسبت به بیت کوین چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دلیل به وجود آمدن آلت کوین ها چه بوده است. بیت کوین علی رغم نوآوری بی نظیر و ایجاد بازار ارز های دیجیتال اما ضعف هایی نیز دارد. به عنوان مثال هزینه انتقال شبکه در بیت کوین به نسبت بالاست. همچنین تعداد بیت کوین ها نیز محدودیت های خاص خود را دارد.

این دلایل و برخی از دلایل دیگر سبب شد تا آلت کوین ها به وجود بیایند. آلت کوین ها با هدف های مختلفی ساخته شدند. به عنوان مثال برخی از آلت کوین ها هزینه های تراکنش در شبکه را به شدت کاهش دادند. سایر آلت کوین ها نیز با اهداف دیگری مانند افزایش سرعت انتقال در شبکه به وجود آمدند. بنابراین همان طور که مشاهده کردید آلت کوین ها با هدف بهبود شبکه بیت کوین ساخته شده اند. 

شت کوین چیست؟

بعد از آشنا شدن با مفهوم آلت کوین می خواهیم با مفهوم دیگری به نام شت کوین (shitcoin) آشنا شویم. شت کوین همان طور که از اسم آن مشخص است به ارز های دیجیتالی بی ارزش گفته می شود. این ارز ها معمولا بدون هیچ دلیل خاصی ساخته شده است و هیچ گونه پشتوانه ای ندارند.

اگر به بیت کوین نگاهی کنیم متوجه می شویم این ارز دیجیتال برای اهداف خاصی ساخته شده است. به عنوان مثال بیت کوین یک ارز غیر متمرکز است. این موضوع باعث می شود تا همه افراد در دنیا بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. همچنین تعداد بیت کوین های عرضه شده محدود است و برای استخراج بیت کوین فرآیند های خاصی احتیاج است.

با این وجود تمام موارد ذکر شده در مورد شت کوین ها برعکس است. یک شت کوین بدون هیچ هدف خاصی ساخته شده است. معمولا تعداد توکن های آنها نامحدود است.

شت کوین چیست؟

به دلیل اینکه شت کوین ها بر خلاف آلت کوین های معتبر ممکن است از لحاظ قیمتی به یک باره رشد بسیار بالایی تجربه کنند، بعضی از افراد به خرید آنها گرایش پیدا می کنند. البته فراموش نکنید که این رشد ها موقتی است. معمولا بعد از مدتی ارزش شت کوین ها به شدت سقوط می کند یا اینکه حتی ممکن است به صورت کامل تعطیل و نابود شوند.

بهترین آلت کوین های بازار

خیلی سخت است که بتوان بهترین آلت کوین های بازار را معرفی نمود. در واقع شاید بتوان گفت این موضوع امری غیر ممکن است. بسیاری از آلت کوین های مختلف وجود دارند که در حال فعالیت هستند و تیم های قوی ای نیز پشت آنها قرار دارند. به همین دلیل نظرات در رابطه با بهترین آلت کوین های بازار متفاوت است.

همان طور که می دانید در بازار کریپتو رتبه یک به بیت کوین اختصاص دارد. این ارز دیجیتال همچنان از لحاظ ارزش معاملات بالاتر از هر کوین دیگری قرار دارد. به جز بیت کوین می توان به اتریوم، لایت کوین، BNB، کاردانو، استلار، آوی و غیره اشاره کرد که هم اکنون جز برترین آلت کوین های بازار به شمار می روند.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین نوع دیگری از آلت کوین است. استیبل کوین یا سکه های با ارزش ثابت به آلت کوین هایی گفته می شود که نرخ آنها ثابت بوده و تغییر نمی کند. مشهور ترین استیبل کوین که حتما نام آن را شنیده اید تتر نام دارد. قیمت تتر همواره در حدود یک دلار است. در واقع مطابق صحبت های تیم سازنده، این ارز پشتوانه دلاری دارد. به همین دلیل قیمت تتر همواره معادل با یک دلار ارزش گذاری می شود. هدف از ساخت استیبل کوین ها کاهش ریسک معاملات در بازار بوده است.

 

میم کوین چیست؟

اصطلاح میم به نوعی تصویر یا ویدیو گفته می شود که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. میم کوین ها به ارز های دیجیتالی گفته می شود که بر اساس این تصاویر ساخته می شوند. همان طور که احتمالا حدس زده اید میم کوین نیز نوعی شت کوین محسوب می شود. این کوین ها ارزشی به شدت ناپایدار دارند. میزان رشد یا سقوط میم کوین بستگی به میزان محبوبیت آن میم در شبکه های اجتماعی دارد. از جمله محبوب ترین میم کوین های بازار دوج کوین یا شیبا است که طرفداران زیادی دارد.

 

کوین مارکت کپ

برای مشاهده قیمت های آلت کوین ها راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها سایت کوین مارکت کپ است. در این سایت کوین های مختلف لیست شده اند و قیمت آنها به صورت لحظه ای نشان داده می شود. اگر قصد خرید و فروش و فعالیت در بازار ارز های دیجیتالی را داشته باشید این سایت می تواند یک منبع بسیار خوب برای مشاهده قیمت های ارز های دیجیتال به شمار رود.

اگر به دنبال صرافی و بروکر دارای اعتبار هستید جهت مشاهده فهرست صرافی های ارز دیجیتال معتبر و بروکرها کلیک کنید.

 

سخن پایانی

بازار ارز های دیجیتال و آلت کوین ها امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با این وجود، سرمایه گذاری در این بازار ریسک های مخصوص خود را دارد. در گام اول شما باید آشنایی کافی با مفاهیم اولیه مثل کوین، آلت کوین، شت کوین و غیره را داشته باشید.

در گام دوم باید بتوانید در مورد کوین های مختلف تحقیق کرده و بهترین آلت کوین های بازار را خریداری کنید. تجربه ثابت کرده است در صورتی که بتوانید آلت کوین معتبر و خوبی را برای سرمایه گذاری پیدا کنید می توانید سود بیشتری به نسبت خرید بیت کوین به دست آورید. به هر ترتیب امیدواریم که مطالعه این مقاله به شما برای فعالیت در بازار ارز های دیجیتال کمک کند تا بتوانید سرمایه گذاری خوبی را تجربه کنید.

منبع مقاله : سایت deyarz.com





:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: